Pierde greutatea pentru ironman, Ce se intampla in corpul nostru la un Ironman? - Andrei Rosu

Cum sa atingem greutatea optima pentru o cursa.

O cusa de anduranta ne transforma fizic, psihic si spiritual. Dar din interiorul corpului triatlonistului, par a fi mai degraba acceleratori ai timpului. Sangele circula rapid prin vene si artere si arata precum traficul pe autostrada surprins noaptea, intr-un video filmat in secvente. In interiorul celulelor slimming club reighing, moleculele de glucoza si trigliceridele sunt aruncate in focul aprins al mitocondriilor, intr-un ritm foarte rapid, ca si cum un DVD cu intreg procesul ar rula de 4 ori mai repede.

Armate de radicali de oxigen gauresc membranele celulelor musculare, ducand la deteriorarea generala; asta te face sa-ti aduci aminte de acele animatii pe calculator care arata o persoana imbatranind 20 de ani in 10 secunde.

Intr-adevar, privind din interior, seamana putin cu a imbatrani 20 de ani, in timp ce stai pe canapea 12 ore. Cu alte cuvinte, schimbarile pe care care organismul le resimte in 12 ore de efort intens sunt similare cu cele care apar in decursul a doua decenii de sedentarism, ca rezultat al procesului natural de imbatranire.

Din fericire, vei recupera acei ani in cateva saptamani. Apoi este timpul sa te gandesti din nou sa te dai bine pe langa cel cu coasa.

Hai sa privim mai in detaliu felul in care participarea la Ironman afecteaza diferite parti din anatomia corpului tau.

Prin acest exercitiu nu urmarim sa evidentiem ceva anume, dar s-ar putea sa te faca sa apreciezi mai mult reusita de a trece de linia de sosire la Ironman. Pierde greutatea pentru ironman simte ca… ceva foarte dificil se apropie. Ironman incepe sa-ti influenteze organismul inca dinainte de a incepe concursul. Studiile au aratat ca anticiparea unui antrenament creste viteza de circulatie a sangelui prin muschii care urmeaza a fi folositi, precum si consumul de oxigen si eliberarea de hormoni, inclusiv epinefrina adrenalinaprincipalul hormon folosit in activitatea musculara.

Acest raspuns anticipativ este controlat de o parte mai veche a creierului, numita regiunea periaqueductal gri material cenusiecare este responsabila de reglarea raspunsului cardiorespirator in timpul antrenamentului. Agitatia interioara pe care o simti pierde greutatea pentru ironman te dai jos din masina la locatia evenimentului in dimineata concursului, inconjurat de ceilalti concurenti si de atmosfera Ironman, este in principiu cam acelasi sentiment pe care il simte catelul tau cand ii arati lesa.

Cand concursul incepe efectiv, starea biochimica a fiecarui sistem din corpul tau se schimba pe masura ce fiecare raspunde pe rand la inot, la pedalat si in final, la alergat.

pierde greutatea pentru ironman

Printre cele mai importante modificari fiziologice se afla reglarea temperaturii corpului, deshidratarea, deteriorarea muschilor, absorbtia si procesarea nutrientilor, si oboseala creierului.

Temperatura corpului. Reglarea temperaturii corpului nu este o problema mare in timpul probei de inot de la Ironman, din moment ce apa rece chiar si cea calduta transfera foarte eficient caldura din corp. Dar lucrurile stau altfel in timpul probelor de alergare si bicicleta, mai ales in zilele calde.

Ce se intampla in corpul nostru la un Ironman?

Aproape trei sferturi din energia eliberata de muschi in timpul pedalatului si alergatului este de fapt caldura irosita. Daca acestei calduri i s-ar permite sa se acumuleze in muschi, ar provoca deteriorari grave la nivelul tesuturilor. Organismul tau dispune de mai multe metode de a preveni aceasta caldura sa se acumuleze. Pierde greutatea pentru ironman mai cunoscuta si printre cele mai eficiente este transpiratia.

Dar cea mai eficienta dintre toate este reglarea intensitatii antrenamentului. Cu cat incetinesti mai mult, cu atat corpul va produce mai putina caldura. Asta e motivul pentru care performanta este mai scazuta in zilele calduroase. Ai putea crede ca temperatura corpului incepe sa creasca treptat de la inceputul probei de bicicleta si continua sa creasca pe parcursul cursei, atingand nivelul cel mai ridicat atunci cand treci linia de sosire.

ENERGIZARE ȘI HIDRATARE

Rareori se intampla asa. Apoi, pentru restul concursului se modifica foarte putin — poate cu 0,2 °. Chiar si in cele mai calduroase zile, participantii la Ironman trec rareori de acest prag. Potrivit lui Dugas, asta se intampla deoarece creierul monitorizeaza constant temperatura corpului si daca percepe ca lucrurile sunt pe cale sa se complice, va produce senzatii de disconfort si oboseala care te forteaza sa incetinesti si sa generezi mai putina caldura.

Uneori, triatlonistii confunda aceste simptome neplacute cu indicatori ai unei probleme de sanatate legate de temperatura corpului insa, de fapt, ele sunt un rezultat al mecanismului de auto-aparare care previne astfel de probleme. Totusi, acest mecanism de auto-aparare esueaza. Si asta probabil din cauza ca insusi creierul poate sa atinga o temperatura prea ridicata pentru a functiona normal in timpul antrenamentelor in medii calduroase.

Cum rămâne un concurent Ironman în controlul colitei ulcerative

Cand se intampla asta, sistemul nervos central incepe sa se comporte gresit, iar sportivul devine ametit, dezorientat si lipsit de coordonare, si ar putea chiar sa lesine. Consumul de energie.

  • Comentariu eco slim
  • Model de pierdere în greutate din tine
  • Greutatea culturisului pierde
  • Antrenamentul la triatlon de iarnă pierde în greutate te face mai rapid TriRadar

Din punct de vedere fiziologic, cea mai mare provocare in timpul unui Ironman este alimentarea muschilor cu energie suficienta pentru a parcurge distanta intr-un timp cat mai scurt. In medie, participantii la Ironman consuma mai mult de 6.

Am pierdut 40 kg de povești de succes

Aceste calorii provin din grasimile stocate in tesutul adipos si in cel muscular, din glicogenul stocat in muschi si ficat, din aminoacizii eliberati din descompunerea proteinelor si suplimentele nutritive consumate in timpul evenimentului, de obicei sub forma carbohidratilor. Consumul diferitelor elemente se schimba pe parcursul zilei. In timpul inotului si in prima parte a probei de bicicleta, aproape jumatate din energia muschilor provine cel mai probabil din carbohidrati, iar restul este asigurat in mare parte de grasimi si foarte putin de proteine.

Pe masura ce depozitele de glucide scad, contributia acestora scade, iar majoritatea energiei va fi furnizata de grasimi.

Am pierdut 40 kg de povești de succes Cele mai bune povești de pierdere în greutate după 40 de ani Povestiri de armonie. Trei povești reale despre pierderea în greutate Incredibil: Uite cât au slăbit!

Cel tarziu pe la jumatatea maratonului, glicogenul din muschi atinge nivelul minim in gambe, cvadricepsi si tendoanele poplitee. Incapacitatea de a furniza suficienta energie muschilor este unul dintre motivele principale pentru care care persoanele care nu se antreneaza pentru Ironman nu pot termina unul. Anduranta este strict limitata de disponibilitatea glicogenului in ficat si in muschii care lucreaza. Cand aceste depozite scad foarte mult, esti terminat.

Dar chiar si cei mai pregatiti triatlonisti nu pot stoca suficient glicogen pentru a le ajunge pe tot parcursul evenimentului. Din fericire, antrenamentul creste capacitatea de a arde grasimile, ceea ce ii permite sportivului sa economiseasca glicogen, ajungandu-i pentru mai mult timp. Cel mai vizibil efect al participarii la Ironman asupra corpului este producerea unei cantitati enorme de transpiratie.

Slava Cerului ca exista transpiratia! Aceasta este un pierde greutatea pentru ironman vital de racire a organismului. Sangele transporta o mare parte din caldura in exces produsa de muschi in timpul mersului pe bicicleta si a alergarii, de la muschi la capilarele aflate aproape de suprafata pielii, de unde paraseste corpul. Glandele sudoripare preiau o parte din lichidul din sange si o parte din pierde greutatea pentru ironman, eliberandu-le la suprafata pielii, de unde se evapora, astfel racorind pielea.

Categorii Populare

In final, sangele astfel racit isi reia ciclul prin corp pentru a prelua si distribui mai multa caldura. Singura problema a acestui mecanism este faptul ca te saboteaza. Cu cat transpiri mai mult, cu atat volumul sangelui se micsoreaza si cu cat volumul sangelui este mai mic, cu atat sistemul circulator va transporta mai putina caldura de la muschii care lucreaza. Totusi, contrar a ceea ce se spune, deshidratarea creste temperatura corpului foarte putin.

Pierde greutatea maximă în 3 săptămâni. Pierde in greutate 6 kg și fără înregistrare prin SMS

Cel mai mult afecteaza performanta, deoarece pe masura ce volumul sangelui scade, eficienta cardiaca cantitatea de oxigen pe care inima o poate transporta la muschi in timpul unei contractii scade si ea. In timpul unui Ironman, participantii produc in medie aproximativ un litru de transpiratie per ora in timpul probei de bicicleta si alergare. Pentru cei mai multi atleti, asta inseamna peste 9 kg de lichid pierdut.

Daca aceste fluide nu ar fi inlocuite cu altele, triatlonistii nu ar fi in stare sa termine cursa atat de repede pe cat si-ar dori.

Pana sa ajunga la maraton, volumul sangelui va fi atat de mic, incat pana si mersul ar necesita un efort foarte mare.

  • Joanne beckham pierdere în greutate
  • Medicamente pentru slabit burta
  • Pierdere în greutate dysart
  • Cum rămâne un concurent Ironman în controlul colitei ulcerative - Healths -

Chiar si avand la dispozitie tot felul de bauturi sportive si apa, cei mai multi triatlonisti termina concursul cantarind mult mai putin decat atunci cand au inceput. Cu toate astea, un consum modest de lichide pare sa fie suficient pentru a permite organismului sa-si mentina volumul sangelui, deoarece corpul poate extrage lichide si din alte compartimente si, pentru asta, mare parte din greutatea pierduta in timpul unui Ironman provine din metabolizarea nutrientilor si din eliberarea apei stocate impreuna cu glicogenul.

Deteriorarile musculare. Stresul aparut in tesutul muscular ar putea cea mai mare provocare cu care organismul se confrunta in timpul unui Ironman.

Când Brendan Will, în vârtă de 42 de ani, a zburat pe Inula Mare din Hawaii în octombriea parcur un drum lung - la propriu și la figurat. Will, care locuiește lângă Ann Conţinut Exercițiile fizice ajută la menținerea unei sănătăți bune Când Brendan Wills, în vârstă de 42 de ani, a zburat pe Insula Mare din Hawaii în octombriea parcurs un drum lung - la propriu și la figurat.

Multe celule sunt distruse, deteriorate si descompuse pe parcurs. Principala cauza a deteriorarii musculare este stresul mecanic, cauzat in principiu de contractiile musculare excentrice.

pierde greutatea pentru ironman

Contractia excentrica presupune ca muschiul se alungeste in timpul contractiei de exemplu cand cobori greutatea dupa o flexie a antebratului pe brat in loc sa se scurteze ca intr-o contractie concentrica de exemplu flexia antebratului pe brat sau pierde greutatea pentru ironman pastreze lungimea ca in contractiile izometrice cand incordezi bratul pentru a-ti arata bicepsii.

In timpul contractiei excentrice muschiul este tras simultan in doua directii diferite, fiind astfel simplu sa-ti dai seama cat de usor se poate ajunge la ruptura. O a doua cauza a deteriorarii musculare in timpul efortului este descompunerea proteinelor din muschi pentru energie, proces numit catabolism. Proteina nu este o sursa de energie preferata in timpul antrenamentului, dar spre sfarsitul concursului, cand depozitele pierde greutatea pentru ironman carbohidrati se epuizeaza, organismul apeleaza la proteine pentru energie.

Daca ai terminat vreodata un concurs sau un antrenament mirosind a amoniac, inseamna ca ai consumat multa proteina din muschi, intrucat amoniacul este un produs secundar al catabolismului proteinelor. Cand nivelul glicemiei din sange scade in timpul antrenamentului, glandele suprarenale secreta hormonul stresului numit cortizol, hormon care asista procesul de descompunere a glucidelor, grasimilor si proteinelor pentru a elibera energie.

Cele mai multe proteine descompuse se regasesc in muschi. Deteriorarea musculara este cauzata si de stresul oxidativ din timpul activitatii fizice.

Asta le creste instabilitatea, iar pentru a si-o restabili ii determina sa fure un electron de la o celula vie. Rezultatul consta adesea intr-o reactie in lant de deteriorare a membranelor celulare de catre radicalii liberi, a ADN-ului si a diveritor proteine structurale. In timpul antrenamentelor de anduranta rata consumului de oxigen poate creste pana la de 7 ori peste nivelul normal, cu o crestere direct proportionala in productie de radicali de oxigen. Cate deteriorari musculare va experimenta organismul tau in timpul unui Ironman?

Unul dintre biomarker-ii folositi pentru a estima deteriorarea muscularea este creatina kinaza CKcare este eliberata in sistem in urma rupturilor celulelor musculare.

Cele mai bune povești de pierdere în greutate după 40 de ani

La 24 de ore dupa terminarea unui semi-maraton, nivelul CK se dubleaza. Problemele gastrointestinale.

pierde greutatea pentru ironman

Indupa participarea la Ironman Hawaii, triatlonistul profesionist australian Chris Legh a suferit o operatie de urgenta pentru a-si indeparta jumatate din colon. In timpul concursului, o mare parte din organ a murit la propriu din cauza lipsei de oxigen. Cu toate ca acest tip de situatie este destul de rar intalnit in cadrul concursurilor Ironman, iar in cazul lui Legh a fost legat probabil de o problema congenitala la inima, participarea la Ironman este un eveniment foarte stresant pentru sistemul gastrointestinal al fiecarui concurent.

pierde greutatea pentru ironman

Cele mai intalnite probleme sunt disconfortul la stomac, balonarea, greata, starea de voma si diareea. Specialistii in fiziologie sportiva nu inteleg complet cauzele acestor simptome ale problemelor gastrointestinale din timpul efortului intens.

Dar au identificat cativa factori care contribuie la aparitia pierde greutatea pentru ironman. Totusi, nici una dintre acestea nu explica toate simptomele sistemului gastronintestinal.

In timpul activitatilor fizice, sistemul gastrointestinal nu poate tolera acelasi ritm si tip de alimentatie ca in stare de repaus.

Asevedeași